Bogactwo jest dobre,
jeśli niesie radość innym
Og Mandino Najwięszy kupiec świata
Tradycyjnie organizujemy dwa Dni Siły- pierwszego podpowiadamy jak zamienić moc na siłę w biznesie; jak nie tylko w pełni wykorzystać wielki ludzki potencjał, ale sprawić, by pracujący ludzie byli szczęśliwi. W logodydaktce nie posługujemy się terminem zasoby ludzkie, mówimy ludzie, pracownicy czasem interesariusze… Osobiście lubię polskie słowo kadry… Czasami używam nieco enigmatycznego określenia HR. Znaczy to tyle co zasoby ludzkie (choć nie tak ostatecznie) ale dwie literki już nie są takie konkretne. Używamy tego określenia, ponieważ w taki sposób definiowane są często działy, stanowiska… To bardzo ważne aby o ludziach myśleć jak o ludziach, nie zasobach, inaczej podejmuje się wówczas decyzje.
Misją ASDIMO jest integrowanie dobra jednostki, dobra człowieka z dobrem firmy.
To jest motyw przewodni.
Wszelkie nasze działania szkoleniowe i konsultacyjne idą w kierunku takiej integracji.
Życie jest proste, biznes również jest prosty. Przepisy, biurokracja, prawo… te dziedziny wymagają czasem wyjaśnień specjalistów… jednak działania rynkowe, taktyczne także zachowania w stosunku do wszystkich zaangażowanych w biznes ludzi są proste, a nawet powinny takie być.
Jak we wszystkim, tak i tu trzeba mieć kompas,
który będzie nas prowadził,
czyli kilka zasad i działanie w zgodzie z naturalnym prawem.
I o tym będzie mój pierwszy wykład, niejako zaczynający tę część. Sześć praw, które dość dawno temu stworzyłam na podstawie licznych opracowań specjalistów z harwardzkiej szkoły biznesu, wydaje się wciąż obowiązywać, a nawet coraz częściej życie pokazuje, że wszelkie niepowodzenia są wynikiem zapominania o nich. Zrozumienie każdego z tych praw i przełożenie na własną specyfikę biznesową jest gwarantem sukcesu. Ważne jest jednak i to, że te prawa muszą być przestrzegane w całości – wszystkie i zawsze. Nie wystarczy podejście wybiórcze i incydentalne. Ma to być korą każdej biznesowej działalności. Tylko to pozwoli okiełznać wszystkie paradoksy naszych czasów, choćby ten jak jednocześnie realizować cele krótkoterminowe i te odległe…
Prawo wartości:
Pierwsze prawo podkreśla, że podstawa każdego działania rynkowego jest tworzenie wartości, za którą klient zachce zapłacić. Zechce to słowo kluczowe. Warto też rozumieć, ze wszystko się ostatecznie sprzedaje. Nie ma rzeczy czy usług drogich, są tylko takie, które nie są dla kogoś warte proponowanej ceny. Jeśli ktoś pragnie czegoś, jest mu to potrzebne, rozumie korzyści, jakie otrzyma w wyniku zakupu, to inwestuje pieniądze w imię istotnych dla niego emocji, doznań. Dotyczy to także ludzi. Nie lubię mówić o sprzedawaniu siebie, jednak człowiek również podlega podobnym prawom: Nie ma tez zbyt wygórowanych pensji czy honorariów. Tylko odbiorca o tym decyduje. W godzinnym wystąpieniu przybliżę wiedzę na ten temat i jak zwykle dam konkretne wskazówki na czym warto się skupić.
Prawo klientów:
Mówi o tym, że trzeba zarówno ciągle zdobywać nowych klientów jak i zatrzymywać tych, którzy już są. Jak to zrobić? Co o tym decyduje, że jedne firmy potrafią to zrobić, inne nie? Powiem też jak radzić sobie z jednym z najpoważniejszych paradoksów naszych czasów: połączeniem tych dwóch działań w nastawieniu do klientów.
Prawo procesu:
To prawo, które powinno spowodować, że regularnie przyglądamy się wszelkim procesom zachodzącym w firmie. WSZELKIM. To zasada, która skłania do doskonałości w działaniu na każdym szczeblu i takiego prowadzenia firmy, aby wszyscy czuli jak bardzo jest to ważne. Oczywiście znowu będą wskazówki.
Prawo zmiany i adaptacji:
To ogromnie ważne aby adaptować się do zmieniającej się sytuacji ale równie ważne jest aby nas ta zmiana nie poniosła. To nie zmiana jest szefem, ale wciąż człowiek. Nie wszyscy o tym pamiętają.
Prawo wyższego celu:
To podstawowe prawo, a jednocześnie obecne tylko w części firm, tych najbardziej stabilnych, osiągających najlepsze wyniki finansowe, tych, w których ludzie chcą pracować. Poświęcę mu sporo uwagi, bo od umiejętności kierowania ludźmi w oparciu o misję i wartości, tak naprawdę zależy długofalowy sukces.
Prawo wiedzy to ostatnie prawo:
Podpowiem o jaką wiedze chodzi i wyjaśnię dlaczego właśnie ona jest bardzo potrzebna. Dalsze wystąpienia a także drugi dzień szkolenia będzie utrzymany właśnie w tonacji wiedzy, której potrzebuje firma i jej ludzie, aby działać skutecznie.
Spotkanie pomyślane jest tak, aby pierwszego dnia znaleźli coś dla siebie zarówno szeregowi pracowni jak i menedżerowie… Znajdą tu coś dla siebie osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i liderzy. Więcej, nawet osoby, które pracy szukają mogą u coś znaleźć.
Myślę, że jest to również znakomity sposób na poznanie trenerów ASDIMO i naszej filozofii, na dobry początek ściślejszej współpracy.
Zapraszam na IV Dni Siły.
Następna taka okazja dopiero za rok.