MENEDŻER SPRZEDAŻY COACHEM

0

CoachNie chciej aby było łatwiej, chciej być lepszym

 

Jim Rhon

 

W czasie warsztatów Sztuka sprzedaży rysuję na tablicy tarczę strzelniczą, informuję, że środek tarczy oznaczony 10 to sprzedaż w całej swojej krasie i proszę aby każdy z uczestników określił, gdzie on sam się znajduje na tej tarczy, to znaczy jak blisko jest sprzedaży, jaki ma do niej stosunek. I nie chodzi mi o formalną bliskość, wszak są to zwykle handlowcy, zatem teoretycznie bliżej sprzedaży być już nie można. Chodzi mi o bliskość emocjonalną, o określenie się jak bardzo  się ją lubi, zna, jak dobrze się z nią czuje.  Dziesiątek jest niewiele, trochę ósemkek. Najczęściej są to siódemki, szóstki, a dość często zdarzają się nawet czwórki. Kiedyś miałam handlowca, który swój punkt umieścił… poza tarczą.

 

W rozmowie słyszę często, że ktoś nie lubi lub nie czuje sprzedaży, że robi to ponieważ takie jest zapotrzebowanie na pracę. Przyczyna tkwi najczęściej w niekorzystnych schematach na temat sprzedaży a także… w braku sukcesów na tym polu, takich, jakich by się oczekiwało.

 

Fakt. Jest i będzie coraz większe zapotrzebowanie na dobrych sprzedawców, choć formy będą się zmieniać.. I dlatego warto przestawić niesłużące nam schematy myślowe na takie, które będą nam służyć. Dziś nie wystarczy mieć dobry produkt czy usługę, nawet marka czy piękne opakowanie nie zawsze pomaga. Stare, przez tyle lat działające prawa marketingowe a także niektóre prawa sprzedaży przestały działać. Dlatego rola handlowców, sprzedawców, konsultantów mających na celu sprzedaż staje się coraz ważniejsza, choć się zmienia. Zmienia się też rola menedżerów sprzedaży.

 

Ktoś, kto dziś sprzedaje musi w odpowiedni sposób traktować sam siebie,
znać sposoby, które pozwolą mu wykorzystać własne 100%  możliwości
i współpracować w tym zakresie ze swoim menedżerem, kimkolwiek by on nie był:
szefem działu sprzedaży, kierownikiem sklepu, właścicielem firmy
czy… sponsorem, kiedy mówimy o sprzedaży w branży MLM.

 

Niezwykle przydatne zarówno w pracy z samym sobą jak też w relacji z osobą wspierająca nas w sprzedaży będą narzędzia wypracowane przez lata przez psychologię i wszelkie dziedziny nastawione na skuteczność w działaniu, a dziś włączone do coachingu jako narzędzia przydatne w tej formie wsparcia.

 

Iwona Kordjak, certyfikowany przez ICC coach a także trener-mentor ASDIMO, moja współpracowniczka i partnerka w biznesie, kobieta wyjątkowa, charyzmatyczna i energetyzująca przedstawi w swoim wystąpieniu jak menedżer może stać się coachem i jak można skorzystać z narzędzi coachingowych prowadząc grupę handlowców.

 

Zapraszam na to spotkanie… wszystkich, bo prawda jest taka, że jeśli jeszcze nie macie do czynienia ze sprzedażą to… albo czegoś nie wiecie Kochani, albo niedługo będziecie z nią do czynienia mieli.

 

Tutaj można się zapisać. IV DNI SIŁY

 

 

 

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here