Zobaczyć to

3


Żeby wiedzieć to, co wie jakiś człowiek, musisz zobaczyć to samo, co on.

Aidan O’Hare 

 

Dziś w dalszym ciągu, choć z innej strony, o potrzebie budowania charakteru i opartej o niego osobowości… Zdanie, które posłużyło mi jako cytat do dzisiejszego tekstu usłyszałam dwa dni temu w Budapeszcie na Europejskim Zjeździe Forever Living Products. FLP to wspaniała firma zajmująca się  dystrybucją naturalnych produktów na bazie aloesu. Firma działa w systemie marketingu sieciowego (MLM), co znaczy, że osoby, które w jakimś momencie pokochały te produkty mogą dać możliwość korzystania z nich innym ludziom – wprowadzając ich do firmy, zaś osoby, które pokochały ten rodzaj biznesu, mogą pomóc osobom chcącym zarabiać w ciekawy sposób pieniądze, robić to właśnie w FLP. Produktów nie sposób nie kochać, bowiem są znakomite, a co do biznesu… to już inna sprawa. Sporo zależy tu od tego, kto jest tym człowiekiem, który ów biznes pokazuje.

 

Każdy biznes, każdą ideę, każde przesłanie pokazuje nam określony człowiek.
To poprzez niego, poprzez pryzmat jego osobowości widzimy to, co chce nam pokazać.

 

Rzecz w tym, iż żaden człowiek nie może pokazać innym niczego ponad to, co sam wie i co przekazuje przez swoją osobowość. Osobowość zaś jest funkcją charakteru, który nie zawsze jest wystarczająco zadbany i rozwinięty, by człowiek był w stanie precyzyjnie oddać nawet to, co zobaczył.

A przeciętny człowiek buduje swoje wyobrażenie na temat biznesu, który reprezentuje dana osoba, głównie na podstawie wrażenia, jakie ona sprawia:

Jeśli ktoś mówi o jakimś biznesie, że daje ogromne możliwości zarabiania pieniędzy i jednocześnie widać, że sam je zarabia, to komuś, kto go słucha łatwiej w to uwierzyć. Jak można poznać, że je zarabia? Po tym na przykład, że rezygnuje z siermiężności na rzecz komfortu, że otacza się dostatkiem i dzieli nim z innymi, że ma poczucie obfitości.

Jeśli ktoś inny słyszy o głębokich wartościach firmy, którą reprezentuje dana osoba, o uczciwości, doskonałości w działaniu, o trosce o pracowników i dzieleniu się zyskiem, a jednocześnie obserwuje u mówiącej dokładnie to samo, łatwiej uwierzy w prawdę tej obietnicy.

 

Obraz każdej firmy przekazywany jest przez kolejne szczeble hierarchii,
więcej, przez poszczególne osoby zajmujące konkretne stanowiska.
Czasami różne osoby mogą mieć różne wyobrażenie
na temat tej samej firmy właśnie dlatego,
że mają do czynienia z innymi ludźmi.

 

W firmach działających na zasadach MLM ta prawda jest szczególnie istotna. Wizerunek firmy kreuje niemal wyłącznie osoba, która dociera do konkretnego klienta czy kolejnego współpracownika w sieci.

 

Nie inaczej ma się sprawa z ideą rozwoju czy samodoskonalenia. Tutaj także niemal wszystko zależy od tego, jak trener pokazuje to, co sam już zobaczył. I czy uda mu się sprawić, by zobaczyli to inni.

 

Mam szczęście. Mnie ideę pracy nad sobą i potrzebę systematycznej pracy nad charakterem pokazywali tacy ludzie jak Stephen R. Covey, a Jego wiarygodność łatwo mogłam zweryfikować. Bardzo łatwo było mi uwierzyć w obietnicę skutecznego działania i spokoju ducha, jaka stoi za pracą nad charakterem. Kontakt z firmą Coevey Leadrship Center (obecnie FranklinCovey) utwierdził moją wiarę, a życie ją udokumentowało. Firmę Forever pokazała mi wspaniała Kobieta, liderka z prawdziwego zdarzenia – Bogusia Sroka – Jej osobowość sprawiła, że zaufałam firmie na tyle, by z nią współpracować.
Zjazd, na którym byłam w piątek i sobotę potwierdził prawdę każdego słowa Bogusi. Bezpośredni kontakt z ludźmi tworzącymi FLP był afirmacją wartości, które na co dzień głosi ta firma.

 

Na zjeździe było ponad 11.000 osób. Ile z nich zaniesie tę prawdę o firmie do innych tak, by chcieli w to uwierzyć i dołączyć do współpracowników Forever? Ilu z uczestników tego energetyzującego spotkania swoim zachowaniem, osobowością opartą o solidne podstawy charakteru będzie potrafiło przekazać to, co widzieli? Oni już wiedzą, że to wszystko prawda, nawet jeśli nie mieli tyle szczęście, co ja, by mieć lidera, który potrafił przekazać im właściwie wizję i przesłanie firmy. Ale teraz wszystko zależy od ich przekazu. Oby potrafili przekazać to prawdziwie.

 

Tak, jeśli coś się zobaczy na własne oczy,
tłumaczenie, namawianie i przekonywanie przestaje być potrzebne.

Wchodzi się dokładnie w ten sam sposób myślenia,
wie się to samo, bo to samo się widziało.

 

Trzeba się starać, by pokazać komuś to, co samemu już się widziało, coś co się wie.

Jak to się ma do charakteru? Ma się. Właściwy charakter ułatwia takie zachowanie i takie bycie, które jest spójne z tym co wiemy, co widzieliśmy i w co wierzymy.

Już wkrótce o pierwszej z tych cech charakteru.

 

 

ZADANIE:

  • Proszę się zastanowić jak odbierają Państwo zachowani ludzi w kontekście tego, do czego Was namawiają? Komu ufacie? Komu wierzycie?
  • Czy ktoś z Państwa jest sam nośnikiem jakiejś idei – biznesowej lub innej? Proszę się zastanowić na ile Państwa zachowanie może pokazywać innym ludziom to, do czego chcieliby Państwo ich skłonić.  Szczególnie przedstawicieli wszelkich firm w systemie MLM zachęcam do takiej refleksji.

 

 

P.S. Bardzo dziękuję za pierwsze głosy w sprawie idealnego człowieka. Proszę o więcej… Przedstawię ten portret w jednym z najbliższych wpisów.

 

 

 

Drodzy Czytelnicy bloga z Londynu i okolic,
a także Ci, którzy mają tam Bliskich i Znajomych.

Rusza Klub Skutecznego Działania w Londynie.
Pierwsze spotkanie będzie na temat roli poczucia własnej wartości i budowania go w sobie i innych.
Poprowadzi je niezwykle charyzmatyczna Trenerka ASDIMO

– Sylwia Wilamowska.

Polecam z całego serca .

 

 

TU PROGRAM

 

 

 

 

 

 

 

 

3 KOMENTARZE

  1. Gdy jestem do czegoś nakłaniana to przynajmniej mogę poznać czyiś punkt widzenia. Ale zawsze wolę wtedy o zdanie spytać jeszcze jedną osobę.
    Co do idealnego człowieka, to mógłby być jeszcze przyjacielski i skory do pomocy. I choć trochę oryginalny, żeby nie było z nim nudno :-)

  2. Nie ufam ludziom, którzy są zbyt nachalni w przekonywaniu mnie do czegoś, jakby liczyli tylko na swój zysk, a nie na moje dobro.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here